Accueil > world food programme

world food programme

council of europe

Congress of the Council of Europe

The Congress of Local and Regional Authorities is an institution of the Council of Europe bringing together 648 elected officials representing more than 200 000 local and regional authorities. It is responsible for strengthening local and regional democracy in its 47 member states and assessing the application of the European Charter of Local Self-Government. This mission is carried out through regular country-by-country monitoring visits, local and regional election observation missions, as well as cooperation and thematic activities.
WFP

Programme Alimentaire Mondial (PAM)

En 2019, sur les 16 postes proposés par le PAM (World Food Programme – WFP), 10 étudiants de Sciences Po ont eu l’opportunité de voyager à travers le monde et de travailler pour le PAM. En 2020, le programme de stages a été annulé. Il reprend avec vigueur en 2021 avec 29 stages à pourvoir : serez-vous l’un des prochains étudiants à bénéficier du WFP Internship Programme ?
thiffanie rodriguez

How my experience at the WFP reinforced my desire to work in development policies

Thiffanie Rodriguez, currently in Master 2 International Public Management is passionate about education, especially in education in emergencies. Between the third and last semester of her Master’s, she took a gap year to explore the different facets of education worldwide. After an internship and a consultancy at the Directorate of Education of the OECD, she completed a 3-months internship with the World Food Programme Myanmar Country Office. Read her feedbacks about her experience.
World Food Programme

United Nations World Food Programme (WFP) and Sciences Po: a cooperation that makes sense

In 2017, out of 22 internships offered worldwide for their Summer programme, 5 Sciences Po students had the great opportunity to travel the world and work for the WFP. In January 2018, a new WFP Summer internship programme is launched: will you be part of it?
Emily / WFP

My internship at the WFP in Tadjikistan

Sciences Po has a partnership with the World Food Programme. In 2016-2017, five students from Sciences Po had the chance to do an internship in one of the WFP offices. A very selective process, as 22 positions were offered worldwide… Sciences Po did really well placing five students! Interview with Emily ter Steeg, student in M2 International Security, Sciences Po/LSE double degree
WFP